středa 22. dubna 2015

4. Kde všude jsem bydlela

Když mi bylo devatenáct, odstěhovala jsem se od rodičů do starého bytu s vysokými stropy, kde pod jedním z nich bylo ze školních lavic vyrobeno moje hnízdo - jinak se to nazvat nedalo. První spolubydlící se mi přišel slušně představit, vycenil na mě všechny svoje chybějící zuby a povídal o své ségře, co je na heráku. Druhej spolubydlící - dýdžej - mi hned vrazil do ruky láhev vodky (pro dceru vegetariánky a abstinentky to bylo něco jako herák). Naštěstí tomu dala utrum dýdžejova holka, která mi do druhé ruky dala mop, protože ÚKLID je prej NEJDŮLEŽITĚJŠÍ. A byl - vzhledem ke každotýdennípárty, kdy se do trouby strkaly židle, do mikrovlnky sluneční brýle, do panákovek vajgly a na druhý den se v obýváku pod mým hnízdem srocovalo několik neznámých spáčů, kterým jsem ochotně vařila rozpustné kafe a následně zdrhala před popařbovým smradem do obchoďáku. 
Naučila jsem se nenechávat chlast v lednici, cigára na stole a vměstnat svoje exkluzivní H&M kousky do pidi poliček Ikea stojanu.

Střih. Mám vymazlenej byt. Skoro. Nevím ještě, co s podlahou a nespím kvůli tomu. Po dokončení všech designovejch prvků a koupení všech kytek, co mi po pár měsících uvadly, promenáduju se ve svém bílo - kytičkovaném bytě v lodičkách, poslouchám vážnou hudbu a rovnám palačinky diagonálně na hranatý talíř.

Střih. Ikeovej byt mýho kluka (kterýmu je 47) přes kopec. Snažím se tu cejtit super, ale není tu prostor pro design, kytičky ani moji osobnost. Můj kluk (kterýho kamarádky pracovně nazývají Děda) mi vyklízí studenou místnost, aby se z ní stala šatna pro všechny moje exkluzivní kousky ze Zary (vnímáte ten upgrade?). Je mi úzko, chodím tam brečet. Popadají mě paniky a vybíhám do kopce koukat se do oken Mého Území, kterého jsem se dobrovolně vzdala.

Další střih. Shnilej plesnivej smradlavej byt jednoho herce v Anglii. Dva dny se radši nemyju, z představy plísně na matraci nespím (zlatý myšlenky o podlaze!), mezi zkoušením ve vymrzlým divadle volám všem realitkám, jestli nemají pokoj pro Východoevropanku. Nakonec skončím na kolejích. Jsou super, i ta čtvrt, akorát na mě jednou večer v autobusu čumí úchyl a běží za mnou až k vrátnici kolejí. Naštěstí mě zachraňuje nejlepší spolubydlící Stephen. Pro uklidnění si zas nakupuju - svý první dlouhý zlatý šaty v River Islandu.

Megastřih. První bydlení PRAŽSKÉ HEREČKY! Matrace na studený zemi.

Upgrade - střih. Kytičkovej, a dokonce i bílej byteček mý kámošky, kterej mám pronajatej na rok. Koupila bych si postel a pračku, ale vzhledem k tomu jsem, že jsem Pražská herečka (a všechny prachy utratím v obchodech s oblečením), nemám na to.

Čtyři měsíce bydlení na zkušebně divadla, odkud si odskakuju na červenej koberec, do Ameriky, Chile a Německa za mým novým klukem, kterýmu je 37 a má stejnej Ikea nábytek jako ten předchozí (mělo mě to varovat). Máma mi pořídí první kousek od Pietro Filippi(!), kterej si v mé bytové zkušebně pověsím do loďáku z jednoho představení.

Šťastný konec? Novej Byt! Matrace na zemi, gauč a praktikábly na spaní se proměnily na Mou Postel - Můj Přístav, Mé Útočiště, Mou Kancelář... Můj Domov?? No - hned jak si po téměř dvou letech pořídím i pračku a svůj první Vlastní Exkluzivní Kousek od Pietro Filippi, který můžu dát do svý vlastní exkluzivní šatny společně s kousky z H&M, Zary a River Islandu, stěhuju se...

Žádné komentáře:

Okomentovat